Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Szukasz szczegółowych wiadomości o PBN? Znakomicie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

Żeby klient wyszukał twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN i ich słabe punkty oraz atuty

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci blogów są zwykle stosowane jako jeden z komponentów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz telefon bądź adres e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze biznesowym czy artykuł, w którym podano firmowe dane teleadresowe.

Następny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, ponieważ napotykanie linków do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, warte przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO