Więcej informacji o tym, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Jeśli prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie z czasem zastanawiasz się, co zrobić, by pojawiała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest przecież, że współcześnie obecność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, ponieważ to właśnie stąd spora grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc wybrać dobrą firmę SEO? Polecamy skorzystać z wskazówek specjalistów, a najlepiej samego Google.
Google doradza, jak znaleźć rzetelną agencję SEO
Nie można zaprzeczyć, że cała branża SEO, innymi słowy działań mających na celu optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i bezustannie rozwija się zasadniczo wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo pojawienia się licznych opcji, jak między innymi Rambler, DuckDuckGo lub Baidu, nadal najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie być widocznym w sieci, musi pracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest silna, zwykle nie jest to łatwe bez doradztwa ekspertów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest czymś nowym, i przyszykowało krótki kurs, jak zatrudnić dobrą agencję SEO.
Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google
Pracownik Google z ponad 10-letnim stażem w kolejnych punktach naświetla, jak zatrudnić dobrą firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:
- zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na pojedyncze frazy,
- udzielenie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
- transparentność odnośnie prowadzonych działań, przykładowo poprzez comiesięczne raportowanie oraz stały dostęp do statystyk strony,
- umiejętność szacowania budżetu i czasu niezbędnego do zakończenia planowanych działań,
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dogłębnego audytu strony.
Przedstawicielka Google wskazuje także, iż solidna firma SEO nigdy nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą dostrzegalne rezultaty zazwyczaj po paru miesiącach pracy.