Skieruj się w to miejsce i dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu internetowego.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem wielu aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, a także ocena perspektyw dalszego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się strony, metadane, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Nie licząc samego wyliczenia uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone także instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – darmowy czy płatny?
W sieci jest dużo stron oraz narzędzi, za pomocą których natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Długo by wyliczać. Darmowe narzędzia bądź też dema z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już zauważą pewne nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Wiele problemów (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać zazwyczaj od kilkunastu dni do ok 30 dni. Czas na przygotowanie raportu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów występujących w witrynie. Jeśli strona została postawiona na ogólnodostępnym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być cała masa. Jeśli witryna wolno się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym rozwiązaniem.
Jakie błędy odkrywa audyt SEO?
Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć mnóstwo błędów strony, m.in:
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu strony,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]