Główne zagadnienia pozycjonowania

Główne zagadnienia pozycjonowania

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych.

Funkcjonują 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Żoliborz”)
– miasto (“klub fitness Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców przebywających na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi model pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to także dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips S5400 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 biały,
– buty puma Turin II białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, koncert znanego piosenkarza lub Dzień Ojca. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków powinno się zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny internetowej.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]