Jak działa system płatności mass collect?

Jak działa system płatności mass collect?

Usługa mass collect umożliwia łatwą weryfikację należności od kontrahentów. Każdy klient otrzymuje indywidualny numer rachunku, który jednoznacznie identyfikuje płatnika lub płatność.

Mass collect – co to jest?

Usługi mass collect nazywane są również systemami identyfikującymi płatności masowe. Powstały z myślą o firmach, które przyjmują systematyczne wpłaty od klientów z tytułu abonamentu, czynszu lub faktur za wykonaną usługę, ale sprawdzają się także przy jednorazowych płatnościach ze względu na możliwość automatycznego księgowania.

W ramach usługi każdy klient, abonent lub lokator otrzymuje indywidualny numer numer rachunku wirtualnego, na który ma dokonywać wpłat. W rzeczywistości pieniądze trafiające na każdy taki wirtualny numer rachunku i tak trafiają na konto firmy, ale z odpowiednią etykietą. Dzięki temu możliwa jest automatyczna i szybka identyfikacja płatnika i płatności bez względu na to, w jaki sposób transakcja została zrealizowana (standardowy przelew, płatność gotówką na poczcie czy przelew z karty).

Mass collect – zalety

Wyobraźmy sobie teraz tradycyjny sposób wykonywania przez klientów przelewów na konto firmy. Usługi opłacane są w różny sposób, często też z innych numerów rachunków i ze zróżnicowanymi tytułami przelewów. Automatyczna identyfikacja takich transakcji staje się niemożliwa, więc do tego zadania musi zostać przydzielona odpowiednia osoba. W zależności od liczby takich płatności, zadanie może być pracochłonne, niewykonalne lub nieopłacalne (jeśli do identyfikacji płatności trzeba będzie zatrudnić cały dział). Łatwo też o błędy, w wyniku których wpłaty lub ich brak mogą zostać pominięte.

Mass collect rozwiązuje ten problem. Każdy klient otrzymuje swój wirtualny numer rachunku, więc bez względu na to, w jaki sposób dokonał płatności, system automatycznie przypisze ją do niego.

Kluczowe zalety usługi mass collect:

  • Usługę mass collect można powiązać z systemem finansowo–księgowym, dzięki czemu możliwe jest bieżące monitorowanie spływu należności.
  • Poprawa spływu należności. Można to całkowicie zautomatyzować dzięki usługom Finance Automation, takim jak Flobo.
  • Mass collect eliminuje ręczne księgowanie, więc oszczędza czas pracowników.
  • Automatyczny proces uzgadniania sald w rozrachunkach z kontrahentami.

Usługa mass collect – dla kogo?

Z założenia rozwiązanie powstało dla firm regularnie dostarczających usługi dla wielu abonentów (internet, telefon, energia, usługi komunalne, prywatna opieka medyczna lub edukacja). W rzeczywistości, mass collect usprawni pracę również w mniejszych firmach wystawiających miesięcznie poniżej 100 faktur. To przyszłościowe rozwiązanie, które pozwoli na łatwą integrację z coraz popularniejszymi usługami Finance Automation, które swoje zastosowanie znajdą również w małych firmach i startupach.

W jakich bankach można skorzystać z mass collect?
Aktualnie nie wszystkie banki obsługują usługę mass collect. Mogą z nich korzystać klienci następujących banków:

  • mBank,
  • BNP Paribas,
  • ING Bank Śląski,
  • Bank Pekao,
  • PM Bank
  • Wybrane Banki Spółdzielcze

Mass collect i Flobo

Aplikacja Flobo zajmuje się automatyczną obsługą należności. Dzięki autorskim, skutecznym scenariuszom przypomnień i windykacji (e-mail, SMS, a w przyszłości również Voice Call i listy tradycyjne), poprawa terminowości u klientów otrzymujących faktury jest widoczna już po 3 miesiącach korzystania z Flobo. Dodatkowy moduł Flobo Inkaso, pozwala na integrację z usługą mass collect banku. Dzięki temu, narzędzie automatycznie i bezbłędnie zaksięguje wpłaty od klientów. Użytkownik nie będzie musiał już ręcznie wprowadzać informacji o statusie faktur – Flobo całkowicie automatyzuje proces obsługi płatności od klientów w firmie.

Źródło tekstu: https://flobo.io/mass-collect/jak-dzialaja-platnosci-mass-collect/